onsdag 9 maj 2012

Splittrade tankar

Jag sitter och pluggar för fullt om hedersvåld samtidigt som jag ska göra en handlingsplan för en mellanstadieskola för att kunna uppmärksamma våld i nära relation. Men det enda jag vill göra är att läsa om London, planera och packa väskorna. Vi åker iväg inom en snar framtid men det är mycket kvar i skolan som jag ska hinna med innan dess så jag försöker vara fokuserad och göra det jag ska. Haha...bara att jag skriver det här inlägget visar att det går sådär ;-)

Sonens start på dagis så väl sådär. Han gråter alltid när jag lämnar honom och jag tror att det inte direkt blir lättare när han är så pass mycket ledig som han är. Maken jobbar skift vilket innebär att han är ledig en del mitt i veckorna och då är sonen givetvis ledig men då hinner han vänja sig igen med att vara hemma och så blir avskeden så jobbiga. Nu är det så att han snabbt blir lugn i fröknarnas famnar men hans hysteriska skrik och bedjande ögon gör att mitt mammahjärta blöder. Jag försöker trösta mig med fröknarnas information att han leker för fullt om dagarna och att han är väldigt glad. Så det gäller väl enbart avskedet, ack så jobbigt för en mammas hjärta. Idag blev han lugn innan jag ens satt på mig skorna men hans blick försöker jag glömma, den sved och det kändes som att den sa att jag är den mest svekfulla mamma som finns för att jag lämnar honom på dagis....hm...jag ska försöka glömma det nu och återgå till handlingsplanen så jag kan planera resan snart istället. Och framför allt, när jag är klar för idag får jag hämta min lilla älskling på dagis  =)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar